Prowadzenie książki przychodów i rozchodów
Zajmujemy się prowadzeniem ksiąg podatkowych, które swoim zakresem obejmują księgi handlowe, podatkową księgę przychodów i rozchodów, a także ewidencje.
Księgi handlowe prowadzimy zgodnie z zasadami ustawy o rachunkowości. Świadczone przez nas usługi swoim zakresem obejmują:
- bieżącą ewidencję operacji gospodarczych;
- prowadzenie rejestrów dla celów podatku VAT;
- prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, naliczanie amortyzacji;
- wyliczanie należnych podatków, przygotowywanie niezbędnych deklaracji i zeznań podatkowych (CIT, PIT, VAT);
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych: bilansów, rachunków zysków i strat, informacji dodatkowych;
- reprezentowanie Klienta przed US i ZUS;
- opracowywanie i wdrażanie zasad polityki rachunkowości;
- opracowywanie i wdrażanie zakładowego planu kont;
- wyprowadzanie zaległości.
W Podatkowej Księdze Przychodów i Rozchodów (PKPiR) księguje się wszelkie operacje gospodarcze w uproszczonej formie takie jak:
- wszelkiego rodzaju przychody np. ze sprzedaży;
- zakup towarów handlowych i materiałów podstawowych oraz koszty uboczne z nimi związane;
- wynagrodzenia;
- inne wydatki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.