Prowadzenie książki przychodów i rozchodów

korzystanie z kalkulatora

Zajmujemy się prowadzeniem ksiąg podatkowych, które swoim zakresem obejmują księgi handlowe, podatkową księgę przychodów i rozchodów, a także ewidencje.

Księgi handlowe prowadzimy zgodnie z zasadami ustawy o rachunkowości. Świadczone przez nas usługi swoim zakresem obejmują:

  • bieżącą ewidencję operacji gospodarczych;
  • prowadzenie rejestrów dla celów podatku VAT;
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, naliczanie amortyzacji;
  • wyliczanie należnych podatków, przygotowywanie niezbędnych deklaracji i zeznań podatkowych (CIT, PIT, VAT);
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych: bilansów, rachunków zysków i strat, informacji dodatkowych;
  • reprezentowanie Klienta przed US i ZUS;
  • opracowywanie i wdrażanie zasad polityki rachunkowości;
  • opracowywanie i wdrażanie zakładowego planu kont;
  • wyprowadzanie zaległości.

W Podatkowej Księdze Przychodów i Rozchodów (PKPiR) księguje się wszelkie operacje gospodarcze w uproszczonej formie takie jak:

  • wszelkiego rodzaju przychody np. ze sprzedaży;
  • zakup towarów handlowych i materiałów podstawowych oraz koszty uboczne z nimi związane;
  • wynagrodzenia;
  • inne wydatki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.